donderdag 12 april 2018

Druk, maar voldaan.



Jeetje, wat is het druk geweest sinds het Paasweekend. 

Afgelopen weekend vierden we de verjaardag van een van onze kinderen. Dat betekende uitgebreid boodschappen doen, taarten bakken, huis opruimen en schoonmaken, enz. Van die dingen die je altijd doet voor een feestje en die veel van je tijd opslokken. We moesten ook zorgen dat we genoeg stoelen hadden voor de in de tuin, want het zou prachtig weer worden en de tuin is net grotendeels af. Daar wilden we natuurlijk van profiteren. De stoelen zijn er gekomen en we hebben heerlijk in de zon kunnen zitten met zijn allen. Het werd zo in het vroege voorjaar zelfs een beetje te warm in de zon. Maar het was gezellig en de taart die ik had gebakken werd goed ontvangen. Daar ben ik dan ook weer blij mee. De kinderen konden lekker buiten spelen en zijn zo'n beetje het hele dorp rondgetrokken op de fiets. Kortom, het was een geslaagd feestje.


Na het weekend had ik drie drukke dagen op mijn vaste werk. Ervoor en erna had ik ook nog veel afspraken en klusjes om te doen. Dat betekende korte avonden en niet zo veel tijd om relaxed te zitten met een werkje. Dat schiet er dan een beetje bij in. Bovendien loopt de webshop ook gewoon door en moeten er bestellingen de deur uit. Al met al werd ik lekker bezig gehouden. Andere dingen blijven dan even liggen, zoals de aanbieding van het Rio katoen die tot en met afgelopen weekend zou lopen uit de webshop halen. Oeps... Deze heeft dus even stilzwijgend doorgelopen. Denk niet dat iemand dat erg heeft gevonden ;-). 

De aanbieding staat er nog steeds in, maar zal er zeker vandaag en anders morgen worden uitgehaald. Lees je dit en ben je er snel bij, dan kun je er nog stiekem even van profiteren. 


In het weekend heb ik toch nog een paar momenten kunnen pakken om aan deze Patchwork shawl te zitten. Allemaal vierkantjes aan elkaar in vier kleuren Jeans katoen. Dit wordt een fijne lente/zomershawl. Hij is nog lang niet af, maar ben er nu al heel blij mee. Het is lekker luchtig en heeft een mooie structuur, maar ik ben vooral gelukkig met hoe de kleuren combineren en het mooie patchwork-effect.





En tussendoor eventjes luieren op het nieuwe balkon. De tuin en het balkon zijn nog niet helemaal af. Je ziet hier bijvoorbeeld nog een noodhekje op het balkon. Maar ik weet nu al zeker dat ik hier nog veel fijne momentjes buiten zal zitten met een creatief werkje. Zien jullie onze huiszwaan Henk aan de linkerkant? 





Maandag kreeg ik een nieuwe levering binnen voor de webshop. Deze was vrijdag al onderweg maar is naar het verkeerde adres gestuurd. Het pakket bleek niet meer onderschept te kunnen worden door het verzendbedrijf, dus ben ik het maandag zelf op gaan halen waar het bezorgd was. Dat ging in dit geval sneller dan het op laten halen en hier laten bezorgen.

Ik wist natuurlijk wat er in zat, maar er verschijnt altijd weer een grote grijns op mijn gezicht als ik een geleverd pakket open maak.

Op de foto zien jullie 4 borduurpakketten van Stitchonomy. Voorheen verkocht Plume voornamelijk spullen voor haken. Er zijn zoveel andere leuke vormen van handwerken dat ik besloten heb mijn blik te verbreden. En wat zijn deze pakketjes leuk! Ik wordt hier heel vrolijk van en heb er nu al geen spijt van dat ik deze pakketjes heb uitgekozen. Ergens in de komende dagen zullen ze verwerkt worden in de webshop. Dus houd de FaceBook pagina in de gaten als je geïnteresseerd bent. Hier zal ik een bericht plaatsen als het in de shop staat. 





Nog wat andere spullen die uit de doos kwamen.





En toen kon ik het niet laten...





In de korte avondjes en tussendoormomentjes die ik had zat ik te borduren. Toch even lekker ontspannen. Happy :-)






En uiteraard heb ik nog een aantal bestellingen weggewerkt. Nog voor de borduurpakketten in de shop staan is er al een pakket verkocht. En verder zijn onder andere deze mooie bolletjes de deur uit gegaan. 








Conclusie:
Het was druk, maar met een paar happy moments. En uiteindelijk ben ik zeer voldaan. :-)



Liefs, 
Veronique







Geen opmerkingen:

Een reactie posten