zondag 15 april 2018

Bloemenslinger af!

Op Facebook liet ik al een aantal foto's zien van de bloemenslinger die ik aan het maken was. Inmiddels heb ik de slinger al een poosje af. 

Ik begon met restjes Softfun. Ik had zo'n behoefte aan iets vrolijks en zonnigs en kon niet wachten op het voorjaar, dus besloot ik hiermee de lente in huis te halen. 










De bloemen waren snel gehaakt. Voor ik het wist had ik er een heel stapeltje van.









Als ik opnieuw naar deze foto's kijk wordt ik weer heel blij. Ik houd van deze kleurtjes zo bij elkaar. Ik maakte er nog een heel stel foto's van en kon niet stoppen met de bloemen telkens anders leggen en vanuit verschillende hoeken op beeld vastleggen. Er is een bloem bij die niet klopt. Kun je hem vinden?

















Om de bloemenslinger af te maken moesten ze aan elkaar gehaakt worden en...
Tadaah, daar is 'ie dan! Eigenlijk niets ingewikkelds aan. Maar wel heel leuk. :-) 







Achteraf had ik aan het begin en eind nog een lus moeten haken. Dit stond niet in het patroon. In het patroon is het ook eigenlijk een bloemenketting en dan heb je natuurlijk geen lusjes nodig. Ik had er verder niet over nagedacht. Maar later toen ik de slinger op wilde hangen bedacht ik me dat het makkelijk was geweest. De slinger hangt nu in de woonkamer ter decoratie over een kast. 



Ik heb het patroon uit het haakboek Hippie-chic haken. Echt een gezellig haakboek vol vrolijke patronen en kleuren. Ik voel me echt een bofkont dat ik met zulk mooi garen en zulke mooi spullen mag werken.











Zoals je ziet is het in het boek een ketting. Ook leuk, maar ik zie mezelf er niet meteen zo mee lopen. Ik vind hem leuk als slinger. 









Waar zou jij deze slinger ophangen? 


Liefs, 
Veronique




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten