dinsdag 6 maart 2018

Sokken haken. Vrolijk toch?

Toen ik jaren geleden begon met Plume en volop aan het haken was, zag ik veel van die sokkengarens langs komen. Ik vond het toen eerlijk gezegd een beetje suf. Want sokken haken/breien had voor mij toch een beetje een stoffig imago. Vervolgens zag ik allerlei sokkenvariaties op pinterest en Facebook. En hoe kleurrijk ook, ik werd er toch niet helemaal enthousiast van. Dit waren dan weliswaar geen stoffige creaties, maar voor mij misschien iets te kleurrijk allemaal. Bovendien begreep ik echt niet hoe je nou een beetje zinnig sokken kunt haken. Ik bleef er maar ver weg van. 

Tot ik het boek 'Sokken haak je zo' van Jo An Luijken tegenkwam. Tot die tijd was er genoeg te vinden over sokken breien, maar eigenlijk niet over sokken haken. Dit boek legt heel duidelijk de basisprincipes uit van hoe je sokken in de juiste maat haakt. Dat wilde ik dan toch eens proberen. En het is goed uitgepakt.




Het is al een hele tijd geleden dat ik dit paar sokken haakte. Ik weet wel dat ik er heel vrolijk van werd toen ik ermee bezig was. Gezellig met die kleurwisseling. En inderdaad wordt in het boek goed uitgelegd hoe je in de basis sokken haakt. Je moet bepaalde delen van je voet goed meten en zo krijg je een perfect passende sok. 

Ik draag de sokken nog steeds met veel plezier en krijg er altijd leuke reacties op als mensen zien dat ik ze aanheb. Vandaag heb ik ze ook aan. In dit geval over mijn maillot, want ik heb toch nog een beetje koude voeten in deze tijd van het jaar. Lekker warm dus met deze sokken. 




De sokken zijn gehaakt met Invicta Everest van Scheepjeswol, verkrijgbaar in de webshop. Een bol is ruim voldoende voor een paar sokken. 


Ik het haakboek 'Sokken haak je zo' vind je in de webshop. Leuk om je aankoop te combineren. 



Liefs,
Veronique

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten