donderdag 1 maart 2018

Dagje weg, balen en genieten

De kinderen hebben allemaal vakantie en we besloten om een dagje weg te gaan. Pim (mijn vriend) werkt vandaag gewoon, dus ik ben met onze vijf kids op pad gegaan naar een avonturenpark. We hadden het allemaal vreselijk koud, dus al vrij snel zijn we hier naar de binnenspeeltuin gegaan. Vond ik niet zo erg. Dan hoefde ik niet zo te zeulen met broodjes en drinken. Bovendien kon ik zo lekker lui neerploffen met een cappuccino en een haakwerkje. Kids blij en ik blij.





Op dit moment ben ik met zo veel haakprojectjes tegelijk bezig, dat ik eigenlijk niet weet welke ik eerst af moet maken. Zo gaat dat eigenlijk altijd bij mij en ik werk aan alle projecten door elkaar. Ik vind het wel fijn op deze manier. Ik kan zo aan al mijn creatieve ideeën beginnen. Als ik even geen ideeën heb of ik heb het druk met andere zaken, dan kan heb ik altijd wel weer een projectje liggen waar ik gedachteloos aan verder kan werken. Uiteindelijk komt het meeste toch af. 


Vorige week had ik er flink de balen van. Mijn nieuwe laptop van een half jaar oud begaf het. Ik had het net helemaal op orde en ingericht zodat ik er gemakkelijk op kan werken voor de webshop. Aangezien de laptop van het ene op het andere moment niets meer deed, gooide dit dus flink roet in mijn eten. Nu kan ik best tijdelijk via een andere computer werken. Dat heb ik daarom maar gedaan en de webshop kon zo prima blijven draaien. Een groter probleem is dat ik voor een aantal haakprojecten heel veel foto's op mijn laptop heb gezet. Inclusief alle foto's voor de fototutorials die ik in de haakpatronen wilde verwerken. Daar zit dagen werk in. En ik ben zo stom geweest dat ik deze foto's nergens anders heb opgeslagen. Toen ik terug ging naar de winkel werd mij verteld dat de bestanden waarschijnlijk niet meer uit te lezen zijn. Jakkes! Ik kon wel huilen. Want ook stonden er foto's op van afgelopen zomer. De eerste keer dat we met alle kinderen samen op vakantie gingen. Maar goed, ze gingen hun best doen om de bestanden eraf te krijgen voor de laptop ingestuurd werd ter reparatie.
Vanochtend kreeg ik een mailtje dat de externe harde schijf die ik achtergelaten had in de winkel voor mij klaar ligt. Er staat helaas niet bij of het gelukt is om de foto's erop te zetten. Morgen ga ik de schijf ophalen. Dus... duimen maar.


Verder heb ik wel heel erg genoten van mijn haakwerk van vandaag. Want wat is dit een gaaf garen! 



Het is een soort dubbel verloop garen. Er zitten continue 2 kleuren in elkaar getwijnd op mijn haaknaald. Daarbij verloopt elke kleur heel subtiel en haak je ineens met een andere kleur zonder dat je het doorhebt. Het is dus voortdurend een verrassing. Heel leuk en vrolijk om mee te haken. Dit garen is Our Tribe van Scheepjeswol wat ik onlangs voor de webshop heb aangeschaft. Echt om blij van te worden.


Waar ik vorige week ook blij van werd is dat een aantal kinderen hier thuis wilden haken. Ze zien hier natuurlijk mijn spullen allemaal wel liggen. Zo ook het boekje ik leer haken dat ik aan het invoeren was in de webshop. Blijkbaar trekt het toch de aandacht en de wolletjes vinden ze ook allemaal erg interessant. Voor ik het wist ging een van de kinderen ermee aan de slag. 


En het volgende moment wilde er nog een haken. 


Grappig trouwens dat het twee jongens waren die het leuk vonden om te doen. Het enige meisje hier in huis vond het maar stom. 


Oh ja... Nog iets waar ik blij van werd. Omdat ik er zo de balen van had toen mijn laptop ermee kapte heb ik mezelf maar getrakteerd op de nieuwe Simply Haken en een reep heerlijke chocolade (sorry voor de sluikreclame, maar deze chocoladereep krijg ik niet onherkenbaar in beeld). Ik heb er heerlijk van gesmuld. En fijn om wat voorjaarsinspiratie op te doen in dit tijdschrift.





Liefs
Veronique


Geen opmerkingen:

Een reactie posten