zondag 25 maart 2018

Volle bak, Colorful Coasters pakketjes maken en knutselen



Oké, we hebben volle bak kids hier dit weekend. Hoewel ze zichzelf prima kunnen vermaken, zijn ze soms wel een beetje druk met z'n allen. Zo ook gisteren. Vaak is het een kwestie van verveling als ze zo druk zijn. Ik wilde ook wat voor Plume doen, dus ik moest het een beetje stroomlijnen. 

Het enige meisje hier in huis werd naar een kinderfeestje gebracht en de oudste ging leren voor zijn toetsweek. Dus ik had nog drie drukke jongens over.

Ik besloot om mijn restbollen garen er eens bij te pakken en ging zelf bloemen maken met de flower loom voor mijn eigen bloemenprojectje dat ik maak met Angelina Multi. Hier zie je pas 7 bloemen, maar inmiddels heb ik al een heel stapeltje. Het werkt namelijk best verslavend dat bloemen maken. Vooral omdat de bloem die eraf komt elke keer weer anders is van kleur. Van dit projectje wordt ik eigenlijk alleen maar heel blij. Ik twijfel nog of ik er een omslagdoek of een zomersjaal van zal maken. Of toch iets heel anders. 







De drie overgebleven kids draalden een beetje om me heen, maar toen wilden er toch twee met de restbollen garen aan de slag. En ze zagen ook wel een idee in de flower loom. Dus begonnen ze aan het bloemen maken. Onze kleuter rechts in beeld vond dit nog een beetje moeilijk, dus hij besloot om 'slangen' te knippen. Gewoon losse draadjes dus. Nou ja, vooruit dan maar...








Aangezien mijn flower loom in gebruik was ging ik verder met een ander klusje. Namelijk pakketjes maken van de Colorful Coasters die ik lange tijd geleden al eens voor de webshop ontworpen heb. De pakketjes zullen dus snel weer verkrijgbaar zijn in de webshop. En het is zo'n gezellig klusje om te doen. 
Heerlijk die kleurtjes!












Voor de draadjes gebruik ik de garensnijder. Wat een fijn ding is dat. Ik gebruik deze inmiddels bij al mijn haakklusjes. Vooral handig als je vaak draadjes af moet snijden zoals bij het bloemen maken.







En ineens werd het duidelijk wat de jongens wilden maken met het garen en de flower loom. Ze hadden intussen buiten takken gezocht en ontdaan van schors om er versierde paastakken van te maken. Ze omwikkelden de takken met verschillende kleuren garen en dan gaan ze de zelfgemaakte bloemen erop knopen. Ik wordt niet altijd helemaal gelukkig van de knutsels die ze willen maken (lees: ze maken en er meestal een pestbende van die ik vervolgens op kan ruimen). Maar dit vind ik toch wel heel leuk. 











En de kleuter besloot dat hij genoeg slangen had geknipt en ging liever helpen in de tuin. 









Liefs, 
Veronique










Geen opmerkingen:

Een reactie posten