dinsdag 13 februari 2018

Plume is terug!






Het is al weer een heel poosje geleden dat Plume stilletjes uit de lucht verdween. Er is veel gebeurd de afgelopen twee jaar in mijn kleine leventje en dat heeft me aardig bezig gehouden. Nare dingen maar ook fijne dingen. 

Ik ben gescheiden, verhuisd, gestart met een nieuwe baan, nog een keer verhuisd en zo goed en kwaad als het ging een nieuw leven opgebouwd als moeder met mijn twee lieve jongens (5 en 8). In dezelfde periode ben ik ruim 20 kilo afgevallen. Heel fijn, want die kilo's zaten me aardig in de weg. Gelukkig zijn ze weg gebleven. Ik heb mijn oude, maar trouwe liefde voor muziek weer opgepakt en zing en speel in bandjes. Dit was in moeilijke tijden naast het haken een zeer fijne afleiding en het blijft heerlijk om te doen. 

Na een poosje alleen met mijn twee jongens te hebben gewoond ben ik inmiddels een lieve vriend, drie cadeaukinderen (8, 11 en 12) en een poes rijker. Ineens ben je dan onderdeel van een samengesteld gezin. Parttime dan, want onze kinderen zijn ook veel bij hun andere ouder. Het is wat ingewikkeld qua planning, maar we vinden er onze weg in.

In de praktijk is het hier soms heel druk, met alle vijf de kinderen in huis. Soms ook nog een vriendje of vriendinnetje over de vloer. Dan hebben we het nog niet over het heen- en weer rijden voor afspraakjes en sportclubs, de enorme hoeveelheden boodschappen die aangesleept worden, zorgen dat ze allemaal douchen en op tijd naar bed gaan, helpen met huiswerk. De was doen en weten welke kledingstukken van wie zijn is nog een hele puzzel. En zo zijn er nog veel meer dingen die we van tevoren niet hadden kunnen bedenken toen we begonnen aan een parttime groot gezin. Gelukkig kunnen de kinderen het allemaal goed met elkaar vinden. Niet onbelangrijk als je zo veel tijd met je stiefbroertjes en -zusje doorbrengt.

Vooraf was ik er best een beetje bang voor om zoveel kinderen tegelijk onder onze hoede te hebben. Het zijn er best veel en ze hebben een verschillende opvoeding gehad. En dan moet je er met zijn tweeën maar uit zien te komen hoe je het bij elkaar brengt. Je moet elkaar tenslotte ook nog leren kennen als ouder. Uiteindelijk denk ik dat we het niet zo slecht doen. We maken het niet te ingewikkeld. Wanneer de kinderen er allemaal zijn is het wel weer even organiseren. Maar het is ook eigenlijk best heel gezellig. Bovendien leren ze van elkaar. Ze helpen elkaar, overleggen, leren rekening te houden met anderen en worden assertiever. Natuurlijk maken ze ook wel eens ruzie... om het volgende moment weer dikke vrienden te zijn.  





Maar genoeg daarover... 

In de afgelopen twee jaar zijn Plume en de webshop naar de achtergrond verdwenen. Maar het is voortdurend blijven kriebelen om de draad weer op te pakken. En die haaknaald heb ik nooit echt neergelegd. Er zijn in de tussentijd genoeg creaties van mijn haaknaald gekomen. En er liggen ook nog genoeg onafgemaakte projectjes waar ik op dit moment mee bezig ben. Deze zullen hier ongetwijfeld de revue passeren. Hoe ik precies vorm ga geven aan Plume en aan deze blog zal gaandeweg blijken. Ik heb er in ieder geval weer heel veel zin in! Plume is in de lucht en de webshop is ook weer geopend. Dus snuffel er gerust eens rond. Wie weet zit er iets voor je bij. 


Hier nog even een paar plaatjes van mijn huidige haakprojectjes.














Tot haaks en groetjes :-), 
Veronique



Geen opmerkingen:

Een reactie posten