vrijdag 4 september 2015

Winter Berries Cowl

 
 
Een poosje terug schreef een berichtje over het Softfun project waarmee ik bezig was. Vandaag kan ik jullie laten zien wat het is geworden.
 
 
A while ago I wrote about the Softfun project I was working on. Today I can show the result.
 
 
 
 
Dit is mijn Winter Berries Cowl.
Op de foto komen de kleuren minder tot hun recht, maar ik kan je vertellen de kleuren zijn echt 'om op te vreten'. Het zijn net allemaal besjes keurig op een rij. En ik vind ze zo leuk.
 
This is my Winter Berries Cowl.
In the picture the colors are not at their best, but I can tell you that I could really eat these colors. It is just like berries all neatly in a row. And I love it.
 
 
 
 
 
Eerder schoot ik deze close-up foto en je ziet vast de vergelijking met een frambozen topping op een taart. Als ik naar de col kijk loopt het water me in de mond. En het goede nieuws... er zitten geen calorieën in. ;-)
 
I took this close-up picture and surely you can see the comparison with a raspberrie cake topping. When I look at this cowl my mouth is watering. And the good news is... there are no calories in it. ;-)
 
 
 
 
 
Ik haakte de col in 3 kleuren Scheepjes Softfun: koraal, aubergine en rood. Een gewaagde combinatie, maar ze werken goed samen.
 
I crocheted the cowl in 3 colors of Scheepjes Softfun yarn: coral, aubergine and red. A daring color combination, but together they work perfectly.
 
 
 

 
Zoals je ziet zijn het geen basissteken. De col is volledig gehaakt in moesjes. Dit geeft het haakwerk een interessante structuur. Het patroon is niet moeilijk om te haken, maar vraagt wel de nodige oefening. Je wilt tenslotte dat de moesjes door je hele werk van gelijke grootte zijn en dit vraagt om een vaste hand. Maar als je het ritme te pakken hebt ben je eigenlijk zo klaar.
 
As you can see these are not basic crochet stitches. The cowl is crocheted in puff stitches, which makes up for an interesting texture. The pattern is not really difficult but it takes some exercise. The puff stitches need to be evenly crocheted and this asks for steady work. But once you have got the rythm you can work up quite quickly.
 
 
 
 
Het patroon zal ik later uitwerken voor de webshop en omdat ik nog wat garen over heb wil ik er een hoofdband bij maken die in de winter zo lekker over je oren kan. Het worden dus twee patronen in één. Het kan nog wel even duren aangezien ik inmiddels een hele stapel uit te werken patronen heb. Ik haak blijkbaar sneller dan ik het op papier kan zetten. Dus even geduld...
 
 
I will work on the pattern later and because I have some left over yarn I will make a matching headband in addition. One you can wear over your ears in winter when it's cold. So there will be two patterns in one. Because I have a serious pile of patterns to work on it will take a while before it is ready. Apparently I crochet faster than I can keep up with the putting it to paper. So please be patient...
 
 
 
 
 
Bedankt voor het lezen en tot later.
 
Thanks for reading and see you later.
 
 
 
 


2 opmerkingen: