maandag 24 augustus 2015

We zijn weer begonnen! en Nieuw project in naturel en paarstinten.

 
 
 
We zijn weer begonnen!
 
De laatste weken van de zomervakantie zijn werkelijk voorbij gevlogen. En vandaag is het zover. We gaan er weer tegenaan.
 
Maar natuurlijk heb ik niet stilgezeten. De webshop kabbelde rustig door, zelfs nog een nieuw garen (Linen Soft) in het assortiment opgenomen, veel haakprojecten afgemaakt, gewerkt aan patronen, veel inspiratie opgedaan en nieuwe ontwerpen gestart. Hopelijk kan ik binnenkort een aantal afgemaakte projecten laten zien. Voor nu helaas geen foto's.


The last couple of weeks of summer vacation flew by and today 'normal life' starts again.

But of course I have been busy. I was working the shop, added some new yarn to the shop, finished lots of crochet projects, worked on patterns, got lots of inspiration en started new crochet designs. Hopefully I can show some finished projects soon.



Nieuw project in naturel en paarstinten.
 
Wel kan ik wat laten zien van een nieuw project waar ik pas aan ben begonnen. Uiteraard met Linen Soft van Scheepjes. Dit garen wil ik natuurlijk grondig testen ;-) en dat is zeker geen straf. Ik geniet met volle teugen van dit garen en ben verliefd op de kleuren.
 
I can show this project I recently started. Of course I am using Linen Soft from Scheepjes, since I want to test this yarn thoroughly ;-), and it's no punishment to be honest. I am enyoing it to the fullest and I am totally in love with the colors.




 
 
Zo ziet het er uit als ik me in de puzzelfase van een ontwerp bevind. Ik bekijk kleurcombinaties, maak schetsen en proeflapjes van de steek die ik in gedachten heb, bekijk steekverhoudingen, ik meet, tel en bereken. Dan ga ik van start en hoop dat het eruit komt zoals het plaatje er in mijn hoofd uit ziet. Dit is altijd spannend, want niet alles wat ik bedenk werkt zoals de bedoeling is.
 
This is what it looks like when I start on thinking out a design. I look at different color combinations, make sketches of the stitch, I measure, count and compute. Then I start executing, hoping it will turn out the way I want. This is always exciting and a bit scary, because not everything works out the way I intent.
 
 
 
 
 
Inmiddels ben ik al een stukje op pad en - na veel proberen, uithalen, opnieuw berekenen, uithalen, de steek nog eens aanpassen, enz. - begin ik er vertrouwen in te krijgen dat het wordt zoals ik in gedachte heb. Ik 'durf' er nu dus een stukje van te laten zien.
 
After a lot of trying, pulling out and starting over again, I am beginning to trust it is now going in the right direction. So I dare to show a few pictures. 
 
 
 
 
 
Ik haak topdown en ben begonnen met de naturelkleuren lichtbeige en crème. De kleur lavendel komt er achter aan.
 
I am crocheting topdown and I started with natural colors light beige and cream. Lavender comes next.
 
 
 
 
 
De kleur hyacinth is nu aan de beurt. Bij elke nieuwe kleur is het weer feest, want dan zie ik dit werk echt groeien.  
 
Up next is the color hyacinth. With each new color I am so happy to see this project grow.
 
 
Tot zo ver mijn vorderingen. Later meer hierover.
 
This is my progress so far. More following later. 
 
 
 
 
Groetjes,
Veronique
 
 

4 opmerkingen: